Rehabilitace po ortognátní operaci

října 03, 2017

Po ortognátní operaci nelze čekat, že budete po zotavení moci otvírat ústa či předsouvat spodní čelist, dost možná bude přetrvávat i bolest v kloubech, a právě to se bude řešit následujících pár měsíců po zmizení otoku.

Na internetu se o rehabilitacích po ortognátních operacích nic moc nedočtete, k rehabilitacím samotným toho také není moc co napsat.

Po třetí kontrole jsem dostala poukaz na rehabilitace (dohromady 6 rehabilitací), kam jsem si z kontroly hned zašla, abych se objednala (možné i telefonicky, ale když už jsem byla ve VFN).
Rehabilitace probíhají jednou týdně a na každé se dohodnete na další týden, takže se nemusíte bát, že je to pevně dané, není.
Ve VFN jsou opravdu jen ti nejhodnější lidé, takže se jako já nemusíte bát, že vás někdo ukousne.
Hned na začátek raději podotknu, že je zbytečné líčit se, když tam jdete, dozvíte se později proč.
Každá rehabilitace probíhá následovně - Přijdete v domluvený čas, odložíte si věci a jdete se posadit vedle červené lampy, která vám bude pár minut z každé strany nahřívat klouby.
Buď na místě (40Kč) nebo sami si koupíte houbičky, přes které vám budou pouštět proud do kloubů. To také zabere jen pár minut a poté se jdete položit na lůžko a udělají vám ultrazvuk kloubů, poté vám promasírují tvář (a velmi štědře vás navazelínují, proto nedoporučuji se předtím líčit).
Při první rehabilitaci dostanete za 40Kč masážní míček, kterým si budete ještě dlouho poté masírovou obličej tak, jak vám na rehabilitacích předvedou.
Dále vám doporučí často nahřívat klouby, hlavně k večeru a nakonec si domluvíte další termín.
Co se týče mě, tak rehabilitace toho zatím moc nevyřešily. Jsem tři měsíce po operaci, stále mi křupe v levém kloubu a stále mi v otvírání úst, předsouvání spodní čelisti a pohybu spodní čelistí ze strany na stranu brání kloub pravý. Nemohu říct, že bych se míčkem masírovala víckrát než jednou denně, ale nahřívám poctivě alespoň dvakrát denně.
Vždy chodím na rehabilitace před začátkem školy a rozhodně to je příjemné uvolnění před vyučováním.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images